suprantama įvairiai ir kokias jos rūšis išskiria filosofai. Padiskutuokite, kuo fizinė aistra, romantiškas įsimylėjimas ar draugystė skiriasi nuo išrinktosios, brandžios, save dovanojančios meilės. Aptarkite, kokie svarbiausi santuokos sudarymo motyvai ir jos išsaugojimo būdai, su kokiais iššūkiais susiduriama siekiant išlaikyti šeimos stabilumą. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
9, 10, 11, 12
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 106
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Etika (9,10 kl.)
- Šeimos etika (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Dialoginis bendravimas: Aš–Tu
- Šeima kaip institucija: socialinis kultūrinis kontekstas
- Šeima ir meilė
Gebėjimai
- 2.5. Gebėti skirti meilę kitam asmeniui nuo seksualinio potraukio ir priekabiavimo
- 2.5. Svarstyti, kokie santuokos motyvai būtų vienodai brandūs ar moralūs
- 3.1. Remiantis mokslo, literatūros ir meno pavyzdžiais analizuoti ir paaiškinti draugystės, meilės, intymumo, ištikimybės, įsipareigojimo ir kt. vertybes
Žinios ir supratimas
- 2.5.1. Nusakyti, kokie gali būti santuokos motyvai
- 2.5.1. Suprasti ir paaiškinti, kas yra meilė, kuo ji skiriasi nuo lytinio potraukio, trumpalaikio susižavėjimo ar seksualinio priekabiavimo
- 3.1.1. Žinoti meilės formas ir įvairius jos raiškos būdus įvairiose epochose
- 3.1.2. Žinoti postmodernių teoretikų (Z. Bauman, A. Giddens ir kt.) požiūrius į meilę, intymumą, geismą
- 3.2.3. Paaiškinti, kodėl meilės formos tampa vis įvairesnės ir prieštaringesnės
- 3.3.2. Paaiškinti romantiškosios ir brandžiosios meilės reikšmę šeimoje