Tarpkultūrinio bendravimo gebėjimų reikia ne tik norint užmegzti dialogą, bet ir suvokti kultūrinį savo, kaip europiečio, tapatumą, tautų, vertybių, religijų įvairovę. Skatinama diskutuoti, kaip išvengti kultūrinių stereotipų ir siekti tarpusavio dialogo (pagal Johaną Rau). Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
11, 12
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 172
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Filosofinė etika (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Dialogas: Aš ir Tu
- Socialiniai santykiai: Aš ir Mes
Gebėjimai
- 2.3. Nagrinėdamas filosofinio dialogo prielaidas, mokinys gali nurodyti dvi etinio mąstymo galimybes: racionalų „sokratiškąjį pokalbį“ ir dialoginį Aš–Tu santykį
- 3.1. Svarstydamas žmogaus prigimties klausimą, mokinys gali nusakyti etikos dilemas, kylančias dėl individo ir visuomenės santykių aiškinimo vienpusės perspektyvos, nusakyti individualistinį arba socialiai orientuotą etikos požiūrį
Žinios ir supratimas
- Konceptualus pažinimas: mokinys gali paaiškinti, kad žmonių bendruomenės tarpusavio santykius nustato etikos ir teisės normos, kuo jos skiriasi ir kaip yra susijusios (pavyzdžiui, moraliniai pareigos, tolerancijos, pagarbos principai ir įstatymai)
- Konceptualus pažinimas: mokinys gali paaiškinti, kokios etinės, filosofinės, religinės nuostatos (pagal krikščionybės, egzistencializmo, dialogo filosofus) lemia dvejopą tarpasmeninio santykio su kitu pobūdį: priešpriešą arba pozityvų tarpasmeninį dialogą