Parodyta, kokias klaidas (tyčines ar netyčines) galima padaryti, diagramomis pavaizduojant imties duomenis. Pavyzdžiu parodyta tipinė klaida manančių, kad imties vidurkis yra lygus tos imties pogrupių vidurkių vidurkiui. Parodyta, kaip atsargiai reikia pasirinkti imties duomenų grupavimo būdą. Nuo pasirinkto grupavimo gali pasikeisti tyrimo rezultatas. Siekiant priartinti tyrimų teoriją prie praktikos, šiame MO rinkinyje pateikiamas statistinių duomenų apdorojimo įrankis, kuriame įvedus skaitinius duomenis parodomos visos šioje temoje nagrinėjamos jų skaitinės charakteristikos. Tai leidžia naudotojui susikurti savo uždavinius ir praktiškai įvertinti kaip kinta skaitinės charakteristikos keičiant duomenų reikšmes. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Matematika
11, 12
lietuvių
UAB „Spora“
LTLOM M114
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.
Pasiekimai
Bendroji programa
- Matematika BK (11,12 kl.)
- Matematika IK (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- 5. Tikimybių teorija. Statistika
- 5. Tikimybių teorija. Statistika
Gebėjimai
- 5.2. Taikyti tikimybės skaičiavimui klasikinį tikimybės apibrėžimą, tikimybės savybes taikyti praktinio ir matematinio turinio uždaviniams spręsti.
- 5.6. Taikyti teorines statistikos žinias renkant duomenis ir klasifikuoti tiriamus duomenis pagal pasirinktus požymius. Skirti kiekybinius ir kokybinius požymius. Naudotis turimomis IKT
- 5.7. Daryti išvadas apie tiriamą surinktų ir apdorotų duomenų požymį, remiantis skaitinėmis charakteristikomis. Naudotis turimomis IKT
Žinios ir supratimas
- 5.2.3. Žinoti, kas yra dažnis ir santykinis dažnis. Sudaryti dažnių ir santykinių (procentinių) dažnių lenteles. Surinktus ir apdorotus duomenis vaizduoti diagramomis
- 5.2.4. Žinoti ryšį tarp dažnių lentelėse ir diagramose pateiktų duomenų. Sieti vienas diagramas su kitomis
- 5.2.5. Pateikti elementariųjų įvykių, kai jie nevienodai galimi, pavyzdžių
- 5.6.6. Nagrinėti tą pačią populiaciją pagal įvairius požymius
- 5.7.1. Skaičiuoti skaitines imties charakteristikas