Ar galima kaip nors neskaičiuojant „pamatyti“ funkcijos išvestinės reikšmę kuriame nors funkcijos grafiko taške? Galima! Aiškinama išvestinės geometrinė prasmė. Sudaroma kreivės liestinės lygtis. Išsprendžiamas uždavinys su dviem parabolės liestinėmis. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Matematika
11, 12
lietuvių
UAB „Spora“
LTLOM M092
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.
Pasiekimai
Bendroji programa
- Matematika IK (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- 3. Diferencialinis skaičiavimas. Integralinis skaičiavimas
Gebėjimai
- 3.3. Nesudėtingais atvejais taikyti funkcijų išvestines matematinio ir praktinio turinio uždaviniams spręsti, naudojantis turimomis IKT
Žinios ir supratimas
- 3.3.1. Sieti funkcijos išvestinės reikšmę duotajame taške su funkcijos grafiko liestinės krypties koeficientu (y = kx + b, ...) ir užrašyti funkcijos grafiko liestinės duotajame taške lygtį. Sprendžiant funkcijos grafiko liestinės uždavinius taikyti žinias apie lygiagrečiąsias ir statmenąsias tieses