Sprendžiant lygtis su šaknimis, labai svarbūs yra apibrėžimo srities reikalavimai (nelygybės). parodyta, kad būna atveju, kai atsakymas paaiškėja išsprendus apibrėžimo sritį „sukonstruojančias“ nelygybes. Parodytas klasikinis lygties sprendimo būdas, pakeliant abi lygties puses kvadratu, ir labai originalus lygties su dviem kubinėmis šaknimis sprendimo būdas. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Matematika
11, 12
lietuvių
UAB „Spora“
LTLOM M052
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.
Pasiekimai
Bendroji programa
- Matematika BK (11,12 kl.)
- Matematika IK (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
- 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
Gebėjimai
- 2.1. Spręsti kvadratines, racionaliąsias ir paprastas iracionaliąsias lygtis, lygtis su moduliu ir lygtis, kurios gali būti perrašomos šiais pavidalais
- 2.6. Taikyti laipsninės funkcijos..., funkcijų savybes... sprendžiant paprastus įvairaus turinio uždavinius. Naudotis turimomis IKT
- 2.1. Spręsti lygtis - paprasčiausias lygtis, kurios gali būti perrašomos kitais pavidalais. Naudotis turimomis IKT
- 2.5. Taikyti laipsninės funkcijos savybes, sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
Žinios ir supratimas
- 2.1.1. Atpažinti lygties pavidalą, įvardinti jį ir nustatyti apibrėžimo sritį
- 2.1.1. Paaiškinti, ką reiškia išspręsti lygtį, ką vadiname jos sprendiniu, kaip patikrinti, ar skaičius yra lygties sprendinys, kaip atrinkti tam tikras sąlygas tenkinančius lygties sprendinius. Paaiškinti, kas yra ekvivalenčiosios lygtys, ir pateikti pavyzdžių
- 2.1.2. Grafiniu būdu spręsti lygtis
- 2.1.2. Nustatyti lygties apibrėžimo sritį
- 2.1.7. Spręsti iracionaliąsias lygtis
- 2.5.1. Skaityti pateiktą laipsninės funkcijos grafiką (eskizą)
- 2.6.4. Nurodyti intervalus, kuriuose f (x)* a (* žymi <, >, ≤, ≥, a – realusis skaičius), kai funkcija išreikšta grafiku ir (arba) funkcijos formule.