Mokymo priemonė

Laipsninės lygtys

← Grįžti į sąrašą

Kvadratinio trinario funkciją, kvadratinį trinarį ir kvadratinę lygtį reikia nagrinėti kartu! Tai įtaigiai parodoma ne tik tekstu, bet ir vaizdo įrašu. Išsprendus kvadratinę lygtį, lengva nubrėžti parabolę. Ir atvirkščiai – grafikas ir yra apytikslis lygties sprendimas. Pateikiamas paprastos kubinės lygties sprendimo būdas. Sudėtingesnė kubinė lygtis sprendžiama dalijant daugianarį iš daugianario. Sprendžiant aukštesnių eilių lygtis, kartais prireikia išspręsti bikvadratinę lygtį. Parodyta, kaip sudėtingesnes lygtis spręsti kompiuterio skaičiuokle. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.

Pradėti

Detali informacija

Dalykas

Matematika

Klasės

11, 12

Raktažodžiai
Kalba

lietuvių

Autorius

UAB „Spora“

ID numeris

LTLOM M051

Platintojas

Autorių turtinės teisės

Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Mokama

Ne

Techniniai reikalavimai

Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.

Pasiekimai

Bendroji programa

  • Matematika BK (11,12 kl.)
  • Matematika IK (11,12 kl.)

Veiklos sritys

  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos

Gebėjimai

  • 2.1. Spręsti kvadratines, racionaliąsias ir paprastas iracionaliąsias lygtis, lygtis su moduliu ir lygtis, kurios gali būti perrašomos šiais pavidalais
  • 2.6. Taikyti laipsninės funkcijos..., funkcijų savybes... sprendžiant paprastus įvairaus turinio uždavinius. Naudotis turimomis IKT
  • 2.1. Spręsti lygtis - paprasčiausias lygtis, kurios gali būti perrašomos kitais pavidalais. Naudotis turimomis IKT
  • 2.5. Taikyti laipsninės funkcijos savybes, sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT

Žinios ir supratimas

  • 2.1.1. Atpažinti lygties pavidalą, įvardinti jį ir nustatyti apibrėžimo sritį
  • 2.1.1. Paaiškinti, ką reiškia išspręsti lygtį, ką vadiname jos sprendiniu, kaip patikrinti, ar skaičius yra lygties sprendinys, kaip atrinkti tam tikras sąlygas tenkinančius lygties sprendinius. Paaiškinti, kas yra ekvivalenčiosios lygtys, ir pateikti pavyzdžių
  • 2.1.2. Grafiniu būdu spręsti lygtis
  • 2.1.2. Nustatyti lygties apibrėžimo sritį
  • 2.1.3. Spręsti kvadratines lygtis įvairiais būdais (taikant Vijeto teoremą, išskiriant pilnąjį dvinario kvadratą)
  • 2.1.4. Sprendžiant aukštesniojo laipsnio lygtis mokėti keisti nežinomąjį ir pertvarkyti turimą lygtį į ygtį f ( x) • g ( x) = 0 ( f ( x) , g ( x) – ne aukštesnio negu antrojo laipsnio daugianariai)
  • 2.1.5. Spręsti racionaliąsias lygtis
  • 2.1.6. Grafiniu ir algebriniu būdu spręsti paprastas lygtis: f ( x) = a , (f (x) – ne aukštesnio negu antrojo laipsnio daugianaris), g ( x) ± h( x) = b (g (x), h (x) – pirmojo laipsnio daugianariai, a ir b – realieji skaičiai).
  • 2.1.8. Nurodyti lygčių f ( x) = 0 ir f ( x) = g ( x) ( f ( x) , g ( x)– ne aukštesnio negu antrojo laipsnio daugianariai) sprendinių skaičių, sprendžiant lygtis grafiniu būdu
  • 2.5.1. Skaityti pateiktą laipsninės funkcijos grafiką (eskizą)
  • 2.6.4. Nurodyti intervalus, kuriuose f (x)* a (* žymi <, >, ≤, ≥, a – realusis skaičius), kai funkcija išreikšta grafiku ir (arba) funkcijos formule.

Panašios mokymo priemonės

{{keyword.name}}, ir {{learningContent.keywords.length-3}} {{(learningContent.keywords.length-3) | caseByNumber:{single:'sco-keywords-single', zero: 'sco-keywords-zero', defaults: 'sco-keywords-default'} }}

Nėra