Dinaminiais paveikslėliais parodoma, kaip „gimsta“ sinusoidė. Sinusinių virpesių spektras gražiai parodo matematikos, fizikos, gamtos mokslų ryšį. Išaiškinamas bangos greičio ir ilgio ryšys. Pateikiama nuoroda į garso bangų generatorių internete. Parodoma, kaip smėlio srovele galima nubraižyti sinusoidę. Dinaminiais paveikslėliais paaiškinamos „armonikos“ ir „spyruoklės“ transformacijos. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Matematika
11, 12
lietuvių
UAB „Spora“
LTLOM M041
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.
Pasiekimai
Bendroji programa
- Matematika BK (11,12 kl.)
- Matematika IK (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
- 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
Gebėjimai
- 2.9. Taikyti trigonometrinių funkcijų (sinuso, kosinuso, tangento ir kotangento) savybes, naudotis turimomis IKT
- 2.4. Taikyti funkcijos savybes sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
- 2.5. Taikyti laipsninės funkcijos savybes, sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
- 2.8. Taikyti trigonometrinių funkcijų (sinuso, kosinuso ir tangento) savybes pertvarkant paprasčiausius trigonometrinius reiškinius, sprendžiant paprasčiausius praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
Žinios ir supratimas
- 2.4.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
- 2.4.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
- 2.4.3. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Mokėti nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus.
- 2.4.4. Mokėti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės nustatyti, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
- 2.5.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
- 2.5.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
- 2.5.4. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus
- 2.5.5. Rasti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
- 2.5.6. Nubrėžti funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti jo transformacijas. Turint funkcijos f(x) grafiką, nubrėžti funkcijų f(x) ± b, f(x ± b), af(x), f(ax), |f(x)| grafikus
- 2.8.2. Brėžti ir skaityti trigonometrinių funkcijų grafikus
- 2.8.3. Žinoti ir taikyti pagrindines trigonometrinių funkcijų savybes (apibrėžimo ir reikšmių sritis, funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus, periodiškumą, lyginumą)
- 2.9.5. Brėžti trigonometrinių funkcijų grafikus (eskizus) ir atlikti jų transformacijas (naudojantis turimomis IKT).
- 2.9.6. Žinoti ir taikyti pagrindines trigonometrinių funkcijų savybes (apibrėžimo ir reikšmių sritis, funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalai, periodiškumas, lyginumas)