Mokymo priemonė

Logaritminės funkcijos

← Grįžti į sąrašą

Pradedama lėtai: sudarius reikšmių lentelę, sudedami grafiko taškai. Po to parodoma, kad rodiklinė ir logaritminė funkcija yra viena kitai atvirkštinė. „Iešmo“ transformacija pateikiama uždavinyje su logaritmo pagrindo keitimo formule. Smalsuoliams paaiškinama, kas yra logaritminis mastelis, primenama, kad kadaise buvo populiarios logaritminės liniuotės. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.

Pradėti

Detali informacija

Dalykas

Matematika

Klasės

11, 12

Kalba

lietuvių

Autorius

UAB „Spora“

ID numeris

LTLOM M034

Platintojas

Autorių turtinės teisės

Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Mokama

Ne

Techniniai reikalavimai

Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.

Pasiekimai

Bendroji programa

  • Matematika BK (11,12 kl.)
  • Matematika IK (11,12 kl.)

Veiklos sritys

  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos

Gebėjimai

  • 2.4. Modeliuoti lygtimis, nelygybėmis ir jų sistemomis paprastus matematinio ir praktinio turinio uždavinius.
  • 2.5. Taikyti funkcijos savybes sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IK
  • 2.8. Taikyti logaritminės funkcijos savybes, naudotis turimomis IKT
  • 2.7. Taikyti logaritminės funkcijos savybes, sprendžiant paprasčiausius praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT

Žinios ir supratimas

  • 2.4.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
  • 2.4.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
  • 2.4.3. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Mokėti nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus.
  • 2.4.4. Mokėti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės nustatyti, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
  • 2.5.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
  • 2.5.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
  • 2.5.4. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus
  • 2.5.5. Rasti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
  • 2.5.6. Nubrėžti funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti jo transformacijas. Turint funkcijos f(x) grafiką, nubrėžti funkcijų f(x) ± b, f(x ± b), af(x), f(ax), |f(x)| grafikus
  • 2.7.1. Skaityti pateiktą logaritminės funkcijos grafiką (eskizą)
  • 2.8.1. Brėžti logaritminės funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti funkcijos grafiko transformacijas
  • 2.8.2. Žinoti ir taikyti logaritminės funkcijos savybes.

Panašios mokymo priemonės

{{keyword.name}}, ir {{learningContent.keywords.length-3}} {{(learningContent.keywords.length-3) | caseByNumber:{single:'sco-keywords-single', zero: 'sco-keywords-zero', defaults: 'sco-keywords-default'} }}

Nėra