Kaip užrašyti vienos parabolės šakos lygtį? Prireiks šaknų... Kaleidoskopiniu paveikslėliu, gerai iliustruojančiu grafikų transformacijos idėją, mokoma parinkti tinkamas funkcijos su šaknimi koeficientų reikšmes. Ketvirtojo laipsnio šaknies grafikas nubraižomas kaip atvirkštinės funkcijos grafikas. Panašiai, tik dinaminiu paveikslėliu, parodomas penktojo laipsnio šaknies grafikas. Vienuoliktojo laipsnio šaknies grafiką nubraižė skaičiuoklė – reikia pamatyti, koks jis keistas. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Matematika
11, 12
lietuvių
UAB „Spora“
LTLOM M032
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.
Pasiekimai
Bendroji programa
- Matematika BK (11,12 kl.)
- Matematika IK (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
- 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
Gebėjimai
- 2.5. Taikyti funkcijos savybes sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IK
- 2.6. Taikyti laipsninės funkcijos..., funkcijų savybes... sprendžiant paprastus įvairaus turinio uždavinius. Naudotis turimomis IKT
- 2.4. Taikyti funkcijos savybes sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
- 2.5. Taikyti laipsninės funkcijos savybes, sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
Žinios ir supratimas
- 2.4.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
- 2.4.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
- 2.4.3. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Mokėti nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus.
- 2.4.4. Mokėti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės nustatyti, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
- 2.5.1. Skaityti pateiktą laipsninės funkcijos grafiką (eskizą)
- 2.5.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
- 2.5.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
- 2.5.3. Skaičiuoti laipsninės funkcijos reikšmes
- 2.5.4. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus
- 2.5.5. Rasti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
- 2.5.6. Nubrėžti funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti jo transformacijas. Turint funkcijos f(x) grafiką, nubrėžti funkcijų f(x) ± b, f(x ± b), af(x), f(ax), |f(x)| grafikus
- 2.6.1. Brėžti laipsninės funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti funkcijos grafiko (eskizo) transformacijas
- 2.6.3. Nustatyti funkcijos lyginumą