Mokymo priemonė

Laipsninės funkcijos

← Grįžti į sąrašą

Kokie įvairūs laipsninių daugianarių funkcijų grafikai! Dinaminiu paveikslėliu parodomi pirmojo laipsnio funkcijos grafikai. Vaizdo įrašu mokoma apie kvadratinio trinario funkcijas. Vaizdo įrašu paaiškinama, kas yra parabolė. Vaizdžiai ir paprastai paaiškinama apie lygines ir nelygines funkcijas. Parodomas paprasto trečiojo laipsnio daugianario funkcijos grafikas, paaiškinama apie vieną grafiko transformaciją. Aprašomas originalus būdas programinėmis priemonėmis „pamatyti“ grafiką nuliui artimoje aplinkoje. Trumpai komentuojamos ketvirtojo, penktojo ir aukštesnių laipsnių funkcijos. Smalsesniems vaizdo įrašu parodoma, kaip skaidyti daugianarius. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.

Pradėti

Detali informacija

Dalykas

Matematika

Klasės

11, 12

Kalba

lietuvių

Autorius

UAB „Spora“

ID numeris

LTLOM M031

Platintojas

Autorių turtinės teisės

Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Mokama

Ne

Techniniai reikalavimai

Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.

Pasiekimai

Bendroji programa

  • Matematika BK (11,12 kl.)
  • Matematika IK (11,12 kl.)

Veiklos sritys

  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos

Gebėjimai

  • 2.5. Taikyti funkcijos savybes sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IK
  • 2.6. Taikyti laipsninės funkcijos..., funkcijų savybes... sprendžiant paprastus įvairaus turinio uždavinius. Naudotis turimomis IKT
  • 2.4. Taikyti funkcijos savybes sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
  • 2.5. Taikyti laipsninės funkcijos savybes, sprendžiant paprastus praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT

Žinios ir supratimas

  • 2.4.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
  • 2.4.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
  • 2.4.3. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Mokėti nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus.
  • 2.4.4. Mokėti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės nustatyti, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
  • 2.5.1. Skaityti pateiktą laipsninės funkcijos grafiką (eskizą)
  • 2.5.1. Pakartoti sąvokas: funkcija, funkcijos argumentas, funkcijos reikšmė, funkcijos apibrėžimo sritis, funkcijos reikšmių sritis
  • 2.5.2. Sieti įvairius funkcijų reiškimo būdus
  • 2.5.3. Skaičiuoti laipsninės funkcijos reikšmes
  • 2.5.4. Iš grafiko (eskizo) ir formulės nustatyti funkcijos lyginumą. Nustatyti funkcijos didėjimo ir mažėjimo intervalus
  • 2.5.5. Rasti iš pateikto grafiko (eskizo) arba pateiktos formulės, kurioms argumento reikšmėms esant: funkcija įgyja nurodytą reikšmę, funkcijos reikšmės yra teigiamos (arba neigiamos), funkcijos reikšmės didesnės ar mažesnės už nurodytą skaičių
  • 2.5.6. Nubrėžti funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti jo transformacijas. Turint funkcijos f(x) grafiką, nubrėžti funkcijų f(x) ± b, f(x ± b), af(x), f(ax), |f(x)| grafikus
  • 2.6.1. Brėžti laipsninės funkcijos grafiką (eskizą) ir atlikti funkcijos grafiko (eskizo) transformacijas
  • 2.6.3. Nustatyti funkcijos lyginumą

Panašios mokymo priemonės

{{keyword.name}}, ir {{learningContent.keywords.length-3}} {{(learningContent.keywords.length-3) | caseByNumber:{single:'sco-keywords-single', zero: 'sco-keywords-zero', defaults: 'sco-keywords-default'} }}

Nėra