Mokymo priemonė

Trigonometrinės formulės

← Grįžti į sąrašą

Pradedama nuo „trigonometrinės Pitagoro teoremos“. Įspėjama apie du formulių „veisimo“ būdus. Pavyzdžiu parodyta, kaip apskaičiuoti trijų trigonometrinių funkcijų reikšmes, kai duota vienos funkcijos reikšmė. Akcentuojama, kad randama ne po vieną, o po dvi priešingų ženklų reikšmes. Mokoma apytiksliai įvertinti funkcijų reikšmes, braižant kampus vienetiniame apskritime. Vėl parodoma, kokios naudingos tangentų ir kotangentų ašys. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.

Pradėti

Detali informacija

Dalykas

Matematika

Klasės

11, 12

Kalba

lietuvių

Autorius

UAB „Spora“

ID numeris

LTLOM M023

Platintojas

Autorių turtinės teisės

Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Mokama

Ne

Techniniai reikalavimai

Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.

Pasiekimai

Bendroji programa

  • Matematika BK (11,12 kl.)
  • Matematika IK (11,12 kl.)

Veiklos sritys

  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
  • 4. Geometrija
  • 2. Funkcijos, lygtys, nelygybės, sistemos
  • 4. Geometrija. Vektoriai

Gebėjimai

  • 2.9. Taikyti trigonometrinių funkcijų (sinuso, kosinuso, tangento ir kotangento) savybes, naudotis turimomis IKT
  • 4.2. Taikyti trigonometrijos žinias sprendžiant paprastus geometrinius (praktinio ir matematinio turinio) uždavinius
  • 2.8. Taikyti trigonometrinių funkcijų (sinuso, kosinuso ir tangento) savybes pertvarkant paprasčiausius trigonometrinius reiškinius, sprendžiant paprasčiausius praktinio ir matematinio turinio uždavinius, naudotis turimomis IKT
  • 4.2. Taikyti trigonometrijos žinias sprendžiant paprastus praktinius ir matematinius uždavinius. Naudotis turimomis IKT

Žinios ir supratimas

  • 2.8.1. Apibrėžti bet kokio didumo kampo sinusą, kosinusą ir tangentą ir taikyti vienetinio apskritimo modelį jų kitimui nustatyti
  • 2.8.4. Žinoti ir taikyti trigonometrinio vieneto tapatybę
  • 2.9.7. Taikyti ir įrodyti to paties argumento trigonometrinių funkcijų sąryšius pertvarkant nesudėtingus trigonometrinius reiškinius
  • 2.9.8. Redukuoti trigonometrines funkcijas
  • 2.9.9. Taikyti ir įrodyti dviejų kampų sumos ir skirtumo sinuso, kosinuso, tangento formules trigonometrinių funkcijų reikšmėms apskaičiuoti, nesudėtingiems reiškiniams pertvarkyti.
  • 4.2.1. Naudotis kosinusų teorema ir sinusų teorema, trikampio ploto formule ...trikampio ir keturkampio elementams ir plotui rasti
  • 4.2.1. Žinoti smailiojo kampo kotangento apibrėžimą ir taikyti jį stačiojo trikampio elementams rasti
  • 4.2.2. Įrodyti ir žinoti kosinusų teoremą ir sinusų teoremą, trikampio ploto formulę ..., taikyti šias žinias trikampio, keturkampio ir taisyklingųjų daugiakampių elementams ir plotui rasti
  • 4.2.3. Suvokti, kad atskirais atvejais taikydami trigonometriją trikampio uždaviniams spręsti negauname vienareikšmio atsakymo

Panašios mokymo priemonės

{{keyword.name}}, ir {{learningContent.keywords.length-3}} {{(learningContent.keywords.length-3) | caseByNumber:{single:'sco-keywords-single', zero: 'sco-keywords-zero', defaults: 'sco-keywords-default'} }}

Nėra