Nuo pavyzdžio – prie formulės: parodoma, ką reiškia trupmeninis laipsnio rodiklis, laipsniai su trupmeniniais laipsnio rodikliais keičiami šaknimis ir atvirkščiai. Pateikiami du stojamųjų egzaminų į universitetus uždavinių pavyzdžiai. Parodoma, kaip kvadratų skirtumo formulę taikyti tada, kai nariai yra su realiaisiais rodikliais. Primenamos laipsnių su realiaisiais rodikliais daugybos, dalybos ir kėlimo laipsniu formulės. Smalsiausiems įrodoma, kad iracionalųjį skaičių pakėlę iracionaliuoju laipsniu galime gauti racionalųjį skaičių. Rinkinio pabaigoje pateikiamos trijų sudėtingumo lygių pasirenkamo atsakymo užduotys ir trumpo atsakymo užduotys. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės matematikai (http://smp2014ma.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Matematika
11, 12
lietuvių
UAB „Spora“
LTLOM M013
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Ekrano raiška (ne mažesnė) – 1280 x 800. Procesoriaus dažnis (CPU) – 1 GHz ir daugiau. Operatyvioji atmintis (RAM) – 1GB ir daugiau. Rekomenduojama naršyklė – Mozilla Firefox. Rekomenduojama naudoti ne senesnius, nei žemiau nurodyta, mobiliuosius įranginius – Samsung Galaxy Tab 10.1, Google Nexus 7, Google Nexus 10, Apple iPad 3.
Pasiekimai
Bendroji programa
- Matematika BK (11,12 kl.)
- Matematika IK (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- 1. Realieji skaičiai ir reiškiniai
- 1. Realieji skaičiai ir reiškiniai
Gebėjimai
- 1.4. Taikyti veiksmų su laipsniais ir veiksmų su n-tojo laipsnio šaknimis savybes sprendžiant skaičiavimo, reiškinių pertvarkymo ir palyginimo uždavinius, naudotis turimomis IKT
- 1.4. Taikyti veiksmus su laipsniais ir veiksmus su n-tojo laipsnio šaknimis, naudotis turimomis IKT
Žinios ir supratimas
- 1.4.2. Mokėti n-tojo laipsnio šaknį išreikšti laipsniu su trupmeniniu rodikliu
- 1.4.2. n-tojo laipsnio šaknį išreikšti laipsniu su trupmeniniu rodikliu ir atvirkščiai