Mokymo priemonė

Žmogus - projektas

← Grįžti į sąrašą

„Kas yra žmogus?“ – pasvarstyk kartu su įvairių amžių mąstytojais, palygink egzistencialistų ir antikos filosofų (stoikų, epikūristų) bei Rytų išminčių (budistų, konfucionistų) etinę laikyseną. Šių filosofų mintys skatina tobulinti savo sielą, ieškoti gyvenimo džiaugsmo, darnos pačiame žmoguje. Jaunas žmogus pats projektuoja savo ateitį, todėl svarbu suvokti tai, kas tikra – dora, garbingumas, orumas, meilė, o karjera ir šlovė gali būti laikina. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.

Pradėti

Detali informacija

Dalykas

Dorinis ugdymas (etika)

Klasės

11, 12

Kalba

lietuvių

Autorius

UAB „Šviesa“

ID numeris

LTLOM 792

Platintojas

Autorių turtinės teisės

Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Mokama

Ne

Techniniai reikalavimai

Nėra

Pasiekimai

Bendroji programa

  • Filosofinė etika (11,12 kl.)

Veiklos sritys

  • Įsisąmoninta tapatybė ir saviugda: Aš – Asmuo
  • Gyvenimo įprasminimas pasaulyje:­ Aš ir prasmė

Gebėjimai

  • 1.1. Susipažinęs, kas yra filosofinė etika, mokinys geba įvertinti, kiek jam pačiam yra svarbu ir įdomu mokytis šio dalyko ir analizuoti, kuo grįstas filosofinis mąstymas
  • 4.3. Svarstydamas apie gyvenimo vertę, mokinys nagrinėja savižudybės ir donorystės problemas, geba filosofiniu požiūriu argumentuoti pozityvias gyvenimo įprasminimo galimybes ir donorystės vertę

Žinios ir supratimas

  • Faktinis žinojimas: mokinys susipažįsta ir prisimena kai kuriuos iškiliausius antikos, Rytų, krikščionybės ir Naujųjų amžių Vakarų filosofijos klasikus, kurie nagrinėjo etikos klausimus
  • Metaetinis suvokimas: mokinys kelia tikslo ir vertybių klausimus, pavyzdžiui, „Ko verta siekti? Ką reikia daryti?“; gali paaiškinti pamatinio gyvenimo prasmės poreikio svarbą, donorystės vertę ir kokiu požiūriu grįsta jo gyvenimo vizija arba filosofija

Panašios mokymo priemonės

{{keyword.name}}, ir {{learningContent.keywords.length-3}} {{(learningContent.keywords.length-3) | caseByNumber:{single:'sco-keywords-single', zero: 'sco-keywords-zero', defaults: 'sco-keywords-default'} }}

Nėra