Šis mokymosi objektas skatina bendradarbiaujant grupėmis visapusiškai išnagrinėti laisvės rūšis siejant su asmenybės fizine, psichologine, socialine ir dvasine sritimis. Remiantis filosofais A. Šliogeriu, Vydūnu, A. Mickūnu, E. Munjė apmąstoma fizinė ir psichologinė, socialinė−ekonominė, politinė ir žodžio, egzistencinė laisvės sampratos. Mokiniai pritaikys žinias, susipažinę su tekstais, video ir foto galerijos medžiaga, aptars laisvės kovotojų gyvenimo pavyzdžius ir apibendrins „Ką reiškia būti laisvu žmogumi laisvoje visuomenėje“. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
9, 10, 11, 12
E. Munjė , E. Masytė , egzistencinė ir dvasinė laisvė , balsavimas , asmenybės autonomija , nepriklausomybė , leiskite veikti netrukdomai (laissez faire) , personalizmas , D. Kuolys , A. Šliogeris , autonomija , R. Kalanta , teigiama laisvės samprata , laisva visuomenė , savivalė , anarchija , fizinė laisvė , maištininkas , A. Mickūnas , turėti nuomonę , privati iniciatyva , lygybė , transcendencijos tyla , hierarchija , N. Mandela , tiesa , politinė ir žodžio laisvė , būti nepakartojamam , konkurencija , valstybė , motyvai , laisvės rūšys , S. Kierkegoras , Žanas Vanjė , kūnas , pasirinkimas , nuosavybė , Ž. P. Sartras , bendrasis gėris , žmogaus teisės , pirmokų priesaika , R. Tagorė , Vydūnas , individo gėris , atsakingas žmogus , M. Kundrotas , geiduliai , bendruomenė , žmogaus orumas , pašaukimas , socialinė ir ekonominė laisvė , drąsa , negatyvi laisvės samprata , laisvė , tauta , psichologinis laisvės jausmas , etika , dorinis ugdymas
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 212
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Etika (9,10 kl.)
Veiklos sritys
- Saviugda ir savisauga: Aš–Asmuo
- Socialiniai santykiai: Aš–Mes
Gebėjimai
- 1.2. Analizuoti pamatinius asmens poreikius saugumo, priklausomybės, savigarbos, saviraiškos, prasmės ir tikslų siekimo požiūriu, remiantis savo patirtimi – kuriems iš jų teikiu prioritetą
- 3.4. Aptarti demokratinės visuomenės sampratą
Žinios ir supratimas
- 1.2.2. Paaiškinti, kaip suprantu žodžius „asmens laisvė ir jos ribos“
- 3.4.2. Paaiškinti, kad asmens laisvės ir teisės neegzistuoja be pareigų demokratinėje visuomenėje