Nagrinėdamas šį mokymosi objektą sužinosi, kokia santuokos prigimtis, jos tikslai, savybės ir kuriamas gėris. Ieškosi atsakymo į klausimą, ar moters ir vyro gyvenimas kartu nesudarius santuokos gali būti vadinamas šeimos gyvenimu. Taip pat įsitikinsi, ką praranda jauni žmonės atsisakydami santuokos. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (tikyba)
11, 12
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 920
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Katalikybė ir pasaulio religijos (11,12 kl.)
- Pašaukimai gyvenimui (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Bendravimas ir sutarimas
- Bendravimas ir sutarimas
- Šventojo Rašto ir tikėjimo pažinimas
- Atsiliepimas į Dievo ir Bažnyčios kvietimą
Gebėjimai
- 2.1. Analizuoti ir vertinti šeimos modelius. Įvertinti mąstymo stereotipus ir tarpasmeninius santykius šeimoje. Svarstyti kitų religijų požiūrį į šeimą. Lyginti ir analizuoti religinių bendruomenių struktūrą
- 2.4. Gerumu ir teisingumu nugalėti pyktį, nepasitikėjimą, abejingumą. Savyje ir aplinkoje įžvelgti agresyvias tendencijas, atrasti ir nusakyti jų kilmės priežastis. Grindžiant tikėjimu aptarti saviugdos ir geranoriško bendravimo būdus, padedančius įveikti šiurkštumo, patyčių, smurto apraiškas.
- 3.1. Šventojo Rašto ir Bažnyčios mokymą apie pašaukimus, talentus ir dovanas pritaikyti sau. Interpretuoti Šv. Pauliaus mokymą apie dvasines dovanas, Jėzaus palyginimą apie talentus, nevaisingą figmedį, Senajame ir Naujajame Testamente aprašytas pašaukimo istorijas, aptarti Šventojo Rašto ir Bažnyčios mokymą apie šeimą. Konstruktyviai aptarti II Vatikano Susirinkimo mokymą apie pasauliečių pašaukimą tarnauti Bažnyčiai ir visuomenei, kvietimą bendradarbiauti Dievo kūryboje.
- 3.2. Kritiškai vertinti mūsų laikų stabus – turtą, aukštą postą, populiarumą, seksualumą. Aptarti ir gyvenimo pavyzdžiais iliustruoti evangelijose nušviestą požiūrį į pinigus, turtą, blogio šaknis. Svarstyti kiekvieno asmens vertingumą remiantis Bažnyčios mokymu. Paaiškinti bendrystės santykių svarbą kiekvienam asmeniui kaip Dievo atspindžiui, kritiškai vertinti rinkos santykius.
- 4.1. Visuotinio pašaukimo sampratą taikyti sau. Svarstyti pašaukimo klausimą konformistinių ar vartotojiškų nuostatų kontekste. Išlikti nepriklausomam pasirenkant sau pačiam labiausiai patinkančią prasmingą studijų ar darbo sritį. Įsipareigoti doram buvimui su Dievu ir žmonėmis, įdomiam ir naudingam darbui, tėvynei, bendruomenei, šeimai. Analizuoti meilės ir dorybių svarbą gyvenime, ieškoti būdų jas realiai liudyti.
Žinios ir supratimas
- 2.1.1. Aptarti šeimos modelius ir religijų nuostatas šeimos atžvilgiu
- 2.4.3. Tikėjimo požiūriu vertinti individualizmo, pragmatizmo, reliatyvizmo, konkurencinės kovos teorijas ir praktikas.
- 3.1.2. Išsamiai susipažinti su Bažnyčios mokymu apie visuotinį pašaukimą mylėti, šventėti, tarnauti, pašaukimus šeimai, viengungystei, religinei tarnystei.
- 3.2.3. Nagrinėti Bažnyčios mokymą apie asmens paskirtį bendrystei, žmogaus santykius su Dievu, kitais žmonėmis, savimi, savo ir kito lytiškumu, kūrinija.
- 4.1.6. Gerinti supratimą apie agapės (caritas) meilę, pateikti jos apraiškų savo aplinkoje pavyzdžių.