Šis mokymosi objektas skatina filosofiškai interpretuoti tolerancijos sampratą. Daug dėmesio skiriama pokalbiui apie toleranciją be pykčio su akademiku, filosofijos mokslų daktaru Leonidu Donskiu. Akademikas aiškina tolerancijos atsiradimo istoriją, supažindina su filosofais, kurių indėlis skleidžiant ir puoselėjant modernios visuomenės toleranciją didžiausias. Analizuojamas tolerancijos ribų klausimas, asmenybės ugdymo galimybės. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
9, 10, 11, 12
žmoniškumas , jausmai , piliečiai , Ž. Ž. Ruso , neprievartinis priešinimasis , žmogus kaip tikslas , N. Makiavelis , V. Kavolis , Volteras , L. Donskis , T. Hobsas , D. Lokas , I. Kantas , negalia , moralės dėsnis , tolerancija , patyčios , visuomenė , nuostatos , artimo meilė , D. Hiumas , Apšvietos epocha , R. Plečkaitis , vertybės , M. L. Kingas , laisvė , savimonė , dorinis ugdymas , etika
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 348
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Etika (9,10 kl.)
- Filosofinė etika (11,12 kl.)
- Etika ir kinas (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Socialiniai santykiai: Aš–Mes
- Socialiniai santykiai: Aš ir Mes
- Dialogas: Aš ir Tu
Gebėjimai
- 3.4. Aptarti demokratinės visuomenės sampratą
- 2.3. Analizuoti pavydo ir neapykantos kilmę, prigimtį ir jų raišką kino mene
- 3.3. Remdamasis I. Kanto kategorinio imperatyvo formuluotėmis, mokinys geba įvertinti, kiek konkretūs poelgiai juos atitinka ir pagrįsti moralinę pareigą
Žinios ir supratimas
- 2.3.1. Žinoti, iš kur kyla, kaip reiškiasi ir kur link veda pavydas ir neapykanta, suprasti jų padarinius
- 3.4.1. Išmanyti demokratinės visuomenės principus ir svarbiausias demokratijos vertybes
- Metaetinis suvokimas: mokinys reflektuoja savo santykius su kitais ir atsakomybę remdamasis filosofų pagrįstais etikos principais, pavyzdžiui: I. Kanto kategorinio imperatyvo formuluote „Elkis taip, kad tavo poelgio maksima galėtų tapti visuotiniu dėsniu“; prancūzų švietėjų laisvės, lygybės ir brolybės principais; Dž. Rolso nešališko teisingumo principu ir kt.