Vėlesnės kartos Sokratą laikė ir tebelaiko filosofo idealu, o jo gyvenimą ir mirtį – tobulu filosofo pareigos atlikimu. Išklausyk radijo teatro „Sokrato teismas“ dramos epizodus ir įsitikinsi, kad šaltas jo protas ir karšta širdis sudarė nuostabų derinį. Iš Sokrato ir šiandien galime pasimokyti etikos ir logikos: kaip siekti laimės, proto ir doros vienovės sokratiškojo dialogo metodu. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
11, 12
kirėniečiai , aristotelizmas , majeutika , mirtis , kinikai , žinojimas , kontraversija , Platonas , teismas , Sokratas , polemika , gyvenimas , gėris , Sokrato etika , disputas , elenktika , dialogas , diskusija , dorinis ugdymas , etika
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 341
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Filosofinė etika (11,12 kl.)
- Etika ir kinas (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Dialogas: Aš ir Tu
Gebėjimai
- 2.1. Mąstydamas apie etinį santykį, mokinys gali nurodyti, kaip jis susijęs su kitu asmeniu
- 2.9. Aptardamas etinį santykį su kitu, mokinys geba interpretuoti kito būseną arba nuostatą simboliškai pavaizduotuose meno kūriniuose (pavyzdžiui, žmogaus veido išraiškų prasmę; nuotaikas; emocijas, moralinius išgyvenimus)
Žinios ir supratimas
- Faktinis žinojimas: mokinys susipažįsta ir gali apibūdinti mąstytojus, kurie svarstė etikos klausimus dialogo būdu ir kurie mąstė apie Aš–Tu santykio etinius pagrindus (antikos, krikščionybės, modernieji, dialogo filosofai apie draugystę, meilę, atsakomybę, pavydą ir neapykantą, atlaidumą)
- Procedūrinis žinojimas: mokinys gali paaiškinti, kokios yra metodologinės filosofinio dialogo prielaidos ieškant tiesos (pavyzdžiui, sokratiškasis klausimų atvirumas, už ir prieš argumentų svarstymas, loginis mąstymas, pašnekovo klausymas ir supratimas, sąvokų apibrėžimas) ir kokios galimos autentiško komunikavimo kliūtys (pavyzdžiui, išankstinės nuostatos, stereotipai, monologinis kalbėjimas, sofistinis ginčas dėl ginčo, savęs aukštinimas ir pan.)