Mokymosi objektas skatina aptarti šeimos apibrėžčių įvairovę, šeimos formas, suprasti motinos ir tėvo meilės ypatumus, įvertinti šiuolaikinės šeimos funkcijas, ryšius su seneliais, susimąstyti apie emigracijos padarinius šeimai ir šaliai. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
9, 10, 11, 12
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 102
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Etika (9,10 kl.)
- Šeimos etika (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Saviugda ir savisauga: Aš–Asmuo
- Šeima kaip institucija: socialinis kultūrinis kontekstas
- Šeimos funkcijos
- Šeimos transformacijos
Gebėjimai
- 1.4. Lyginti įvairius autoritetus (formalius ir neformalius), analizuoti jų įtaką (teigiamą ar neigiamą) savo gyvenime
- 2.1. Svarstyti ir interpretuoti įvairias šeimos sampratas, suprasti šeimos formų įvairovę
- 2.4. Argumentuotai aptarti santuokos, kaip teisinio šeimos kūrimo pagrindo ir kaip kultūrinio idealo, asmeninio ir visuomeninio lūkesčio, aspektus
- 4.1. Aptarti ir įvertinti šeimos funkcijas šeimos narių poreikių tenkinimo ir vaidmenų atlikimo aspektais
- 4.2. Aptarti reprodukcinę ir ugdomąją šeimos funkcijas. Apsvarstyti, kodėl žmonės nori turėti vaikų. Paaiškinti sąmoningos motinystės ir tėvystės svarbą. Diskutuoti ir analizuoti motinystės ir tėvystės įvaizdžius ir palyginti su realiais tėvų vaidmenimis
- 5.5. Diskutuoti apie atotolio (transnacionalines) šeimas
Žinios ir supratimas
- 1.4.2. Papasakoti, kas man yra autoritetas ir kodėl
- 2.1.2. Mokėti apibūdinti įvairias šeimos formas. Žinoti, kas yra branduolio tipo, išplėstinė ir nepilna šeima
- 2.4.1. Žinoti įvairiose kultūrose egzistuojančias santuokos formas (monogamiją, poligamiją, poliandriją, poliginiją)
- 4.1.1. Palyginti įvairių autorių išskiriamas pagrindines šeimos funkcijas
- 4.2.1. Suprasti šeimos kaip pagrindinio socializacijos instituto reikšmę
- 5.5.1. Suprasti ir įvertinti migracijos padarinius partnerystei ir vaikams