Šis mokymosi objektas skatina susimąstyti, kokią prasmę moraliniame gyvenime įgauna laimė. Nagrinėjama laimės, kaip aukščiausiojo gėrio, samprata pradedant graikų eudemonija, hedonizmu, stoicizmu ir baigiant britų utilitarine ir amerikiečių pragmatine laimės interpretacija. Mokiniai kviečiami diskutuoti apie laimę su profesore, filosofijos mokslų daktare Jūrate Baranova-Rubavičiene. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
11, 12
deontologinė etika , laimės priešybės , laimė , pragmatinė etika , galutinis tikslas , V. Džeimsas , aukščiausias gėris , Epikūras , Seneka , draugystė , optimizmas , eudemonistinė etika , apatija , vertybės , gyvenimas , utilitaristinė etika , stoikų etika , Dž. S. Milis , pesimizmas , I. Kantas , sielos sveikata , Aristotelis , hedonistinė etika , dorinis ugdymas , etika
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 344
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Filosofinė etika (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Įsisąmoninta tapatybė ir saviugda: Aš – Asmuo
- Gyvenimo įprasminimas pasaulyje: Aš ir prasmė
Gebėjimai
- 1.1. Susipažinęs, kas yra filosofinė etika, mokinys geba įvertinti, kiek jam pačiam yra svarbu ir įdomu mokytis šio dalyko ir analizuoti, kuo grįstas filosofinis mąstymas
- 4.4. Mąstydamas apie gyvenimo prasmę, geba nurodyti įvairius gyvenimo įprasminimo tikslus (materialistiniai, hedonistiniai, humanistiniai – asmens tobulėjimo, etiniai, kultūriniai, religiniai) ir įvertinti konkrečias vertybes pagal šiuos tikslų prasmingumo lygmenis
Žinios ir supratimas
- Faktinis žinojimas: mokinys susipažįsta ir gali apibūdinti tam tikros etinės pozicijos mąstytojus (pavyzdžiui, hedonistus, stoikus, skeptikus, dzenbudistus, eudemonistus, utilitaristus, egzistencialistus ir kt.)
- Faktinis žinojimas: mokinys susipažįsta ir prisimena kai kuriuos iškiliausius antikos, Rytų, krikščionybės ir Naujųjų amžių Vakarų filosofijos klasikus, kurie nagrinėjo etikos klausimus