Šis mokymosi objektas skirtas filosofiniam būties mąstymui ypač reikšmingai išminties vertybei nagrinėti. Išminties paieškos tradiciją ir filosofinio mąstymo likimą aptaria filosofijos prof. Arvydas Šliogeris. Mokiniai skatinami analizuoti ir diskutuoti, kokį žmogų galėtume laikyti išmintį vertinančiu žmogumi. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
11, 12
filosofinis-teorinis klausimai , egzistencinis , abejonė , refleksija , G. Galilėjus , nihilistas , metafizikos Dievas , Sokratas , R. Dekartas , B. Paskalis , Išminties meilė , gyvenimo išmintis , A. Šliogeris , mokslinis-gnostinis , Aristotelis , nuostaba , transcendencija , filosofo būsena , kasdienis-praktinis , gyvenimo būdas , kalba , filosofijos studijos , neklausiančioji būklė , religijos Dievas , Platonas , F. Nyčė , A. Saulaitis , B. Viljamsas , teorinis santykis su būtimi , Puota , mokslinis pažinimas , mąstymas , etinis , dorinis ugdymas , etika
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 336
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Filosofinė etika (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Įsisąmoninta tapatybė ir saviugda: Aš – Asmuo
Gebėjimai
- 1.6. Apmąstydamas kasdienę etinę patirtį, mokinys suvokia skirtumą tarp faktų ir vertybių, nuomonės ir pagrįsto žinojimo, jis geba kritiškai vertinti išankstines nuostatas, nuomones ir stereotipus
Žinios ir supratimas
- Konceptualus pažinimas: mokinys suvokia skirtumą tarp faktų ir vertybių, idealo ir realybės, praktinių ir filosofinių klausimų, aprašomosios (deskriptyvinės) ir filosofinės (normatyvinės) etikos, gali paaiškinti, kodėl etika vadinama „praktine filosofija“ ir kokia „filosofinės etikos“ paskirtis