Aptardami filmo „Skafandras ir drugelis“ ištraukas ir analizuodami filosofinius tekstus mokiniai supras, kodėl kyla gyvenimo prasmės klausimas ir kuo jis skiriasi nuo kasdienių, praktinių klausimų. Bandydami apibrėžti, kas yra gyvenimo prasmė ir tikslas, mokiniai gali mąstyti įvairiai: prasmė kaip santykis su gamta; kaip dvasios ir kūno sveikata; kaip asmens savikūra; kaip artimųjų gerovė; kaip žmogaus kūryba; kaip tikėjimas ir kaip tarnystė. Mokiniai skatinami apmąstyti, kokių minčių apie gyvenimo prasmę jiems kelia šis mokymosi objektas. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
11, 12
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 72
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Filosofinė etika (11,12 kl.)
- Etika ir kinas (11,12 kl.)
Veiklos sritys
- Gyvenimo įprasminimas pasaulyje: Aš ir prasmė
- Saviugda ir savisauga: Aš – Žmogus
Gebėjimai
- 1.5. Vertinti gyvenimą. Remiantis kino analize, gebėti įžvelgti ir paaiškinti jo prasmę kasdienėje ir nekasdienėje aplinkoje
- 4.4. Mąstydamas apie gyvenimo prasmę, geba nurodyti įvairius gyvenimo įprasminimo tikslus (materialistiniai, hedonistiniai, humanistiniai – asmens tobulėjimo, etiniai, kultūriniai, religiniai) ir įvertinti konkrečias vertybes pagal šiuos tikslų prasmingumo lygmenis
Žinios ir supratimas
- 1.5.1. Žinoti mąstytojų, svarsčiusių gyvenimo prasmės klausimus, įžvalgas
- Metaetinis suvokimas: mokinys kelia tikslo ir vertybių klausimus, pavyzdžiui, „Ko verta siekti? Ką reikia daryti?“; gali paaiškinti pamatinio gyvenimo prasmės poreikio svarbą, donorystės vertę ir kokiu požiūriu grįsta jo gyvenimo vizija arba filosofija