Kaip tapti kilniu žmogumi ir išsiugdyti gerą charakterį? Iš ko jis sudarytas? Filosofijos docentas dr. Andrius Sprindžiūnas vaizdo interviu pabrėžia, kad charakteris – per visą filosofijos istoriją (nuo antikos išminčių iki naujųjų laikų mąstytojų) įvardytų dorybių derinys. Remiantis šiomis klasikinėmis savikūros, egzistencinės, humanistinės, dialogo etikos sampratomis siūloma charakterį susieti su vertybėmis, nuostatomis ir žmonių elgesio vertinimu kasdieniame gyvenime. Šis mokomasis objektas sukurtas įgyvendinant Europos struktūrinių fondų finansuojamą Ugdymo plėtotės centro projektą „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“. Jis yra skaitmeninės mokymo priemonės doriniam ugdymui (http://smp2014do.ugdome.lt/) dalis.
PradėtiDetali informacija
Dorinis ugdymas (etika)
9, 10, 11, 12
perteklius , būdo dorybės , moralinis veiksmas , humanistinė etika , savikūros etika , antikos filosofija , egzistencinė etika , moto , moralinis jausmas , E. Levinas , gyvenimo tikslas , Aristotelis , vidurys , saikas , Ė. Fromas , A. Sprindžiūnas , charakteris , stoka , F. Nyčė , dorybių etika , vertybės , kilnumas , moralinis žinojimas , K. Jaspersas , moralinis sprendimas , dialogo etika , dorinis ugdymas , etika
lietuvių
UAB „Šviesa“
LTLOM 368
Ugdymo plėtotės centras. Licencija leidžia kitiems remiksuoti, keisti ir kurti kūrinio pagrindu nekomerciniais tikslais, su sąlyga, kad nurodoma autorystė ir naujieji kūriniai licencijuojami identiškomis sąlygomis http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ne
Nėra
Pasiekimai
Bendroji programa
- Etika (9,10 kl.)
Veiklos sritys
- Saviugda ir savisauga: Aš–Asmuo
- Santykis su pasauliu: Aš–Tai
Gebėjimai
- 1.3. Įžvelgti sąžinės sąsajas su vertybėmis
- 1.4. Lyginti įvairius autoritetus (formalius ir neformalius), analizuoti jų įtaką (teigiamą ar neigiamą) savo gyvenime
- 4.3. Gebėti formuluoti ir pagrįsti savo individualų požiūrį į populiariąją kultūrą
Žinios ir supratimas
- 1.3.1. Paaiškinti sąžinės sąsajas su vertybėmis, sąžinės reikšmę moraliniam gyvenimui
- 1.4.1. Paaiškinti, kaip suprantu sąvoką autoritetas ir ką reiškia būti autoritetu
- 4.3.1. Apibūdinti, kas būdinga šiuolaikinei kultūrai ir šiuolaikinei visuomenei, aiškintis, kurios vertybės yra pastovios, o kurios kinta